Érik az új munkahelyi világrend: sorra zárnak be az irodák Magyarországon

2021. június 11. 08:11
Hibrid munkavégzés
Érik az új munkahelyi világrend: sorra zárnak be az irodák Magyarországon

A pandémia nyomában járó változások felgyorsították a fejlődést, egyes vélemények szerint nagyjából 10 évet ugrottunk előre az időben ami a szervezeteket illeti. A home office ma már nem plusz juttatásként jelenik meg, hanem beépült a munkavállalók elvárásrendszerébe, és ahol erre valós lehetőség van, ott ma már minden munkáltatónak igazodni kell ehhez. Elkerülhetetlen, hogy hosszú távon csökkenjenek az irodák méret, sok vállalat már el is kezdte megvalósítani ezt a folyamatot. Nagy kérdés azonban, hogy mi lesz az így felszabadult helyekkel, az üres asztalokkal akkor, amikor már csak a hét 2-3 napján járnak be a munkavállalók.

A június 1-jén megrendezett Portfolio HR Revolution 2021 konferencia első panelbeszélgetése, a Vezérigazgatói kerekasztal a koronavírus-járvány alatt szerzett tapasztalatok feldolgozásáról szólt, mely érthető módon minden szektort teljesen más mértékben érintett. A pandémia okozta megpróbáltatásokról, az otthoni és a hibrid munkavégzésről osztották meg tapasztalataikat nagyvállalati vezetők.

A home office kapcsán szóba kerültek a különféle megközelítési módok, Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy az egyes munkaköröket tekintve eltérő megközelítést kellett alkalmazniuk, hiszen a bankfiókoknak nyitva kellett lenniük, amely feszültséget okozott azon dolgozókkal, akik számára megoldható volt az otthoni munkavégzés. A jövőbeli tervekkel kapcsolatban elmondta, hogy jelenleg két székházuk van, amiből az egyiket bezárják, eladják, a másikba költözik be a csapat. Ezzel kapcsolatban kíváncsiak voltunk a részletekre, és hogy miképp érinti ez a munkavállalókat, ezért megkerestük a bank kommunikációs osztályát, ahonnan a következő válasz érkezett

„A CIB Bank központi területeinek munkatársai a járványhelyzet előtt két irodaházban dolgoztak Budapest 2. kerületében a Medve, illetve a Fényes Elek utcában. Évek óta tervben van a két székház összevonása, melyet felgyorsított a járványhelyzet. A költözéssel egyszerűbbé válik a kapcsolattartás a kollégák között, hiszen egy irodában kap helyet minden központi terület, és nem utolsósorban a költözés jelentős költségcsökkentéssel is jár majd.

Idén év végéig minden központi terület munkaállomása átkerül a Fényes Elek utcai székházba, mely a költözés előtt jelentős átalakításokon esik át, melyek célja, hogy a hibrid munkavégzést támogató kialakítás jöjjön létre.

Az átalakítás során kiemelten figyelünk arra, hogy elegendő közösségi és kollaborációra alkalmas tér, illetve megoldás legyen amellett, hogy legyenek olyan kisebb tárgyalók is, ahova egy-egy munkatárs tud majd beülni, ha online/telefonos megbeszélése van.

Felméréseinkből és a kollégáinktól érkező visszajelzésekből jól látszik, hogy egy olyan központi területi munkavégzési modell felé kell elmozdulni, amely egyesíti a vállalati kultúránk személyes együttműködésen alapuló előnyeit és az otthoni munkavégzés adta többletlehetőségeket.

A járványhelyzet miatt a bank központi területein dolgozók többsége jelenleg még otthonról végzi munkáját, de június közepétől már 40 százalékban kötelező lesz az irodában dolgozni, majd szeptembertől – és hosszú távon is – 60 százalék irodai munkavégzés a cél, 40 százalék otthoni munkavégzés mellett.”

Simák Pál a beszélt arról is, hogy a pandémia miatti otthoni munkavégzés ugyan megszűnt, ám az elvárásokba beépült, ugyanakkor kell közösséget is építeni, a kultúrát fejleszteni – szóval ez egy igencsak összetett problémává nőtte ki magát ezalatt a pár hónap alatt.

www.penzcentrum.hu

Kapcsolódó cikkek

Szakképzési munkaszerződéssel dolgozó tanulók munkavégzése és szabadsága

2021. november 30. 08:57
Milyen munkarendben foglalkoztathatók a szakképzési munkaszerződés alapján dolgozó tanulók, illetve hogyan kell kiadni a szabadságukat? Olvasói kérdésekre Hajdú-Dudás Mária ügyvéd válaszolt.
 

Jogos adatkezelési érdek a munkaviszonyban

2019. július 15. 09:09
Az Európai Unió 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) előírja, hogy személyes adat abban az esetben kezelhető, amennyiben annak legalább egy, a rendelet 6. cikkében nevesített jogalapja van. Ilyen jogalapnak minősülnek az érintett hozzájárulása, a szerződés teljesítése, a jogos vagy létfontosságú érdek, jogi kötelezettség teljesítése, valamint a közérdek vagy a közhatalmi jogosítvány gyakorlása. Tekintettel arra, hogy a jogos érdek a személyes adatok kezelésének a munkaviszonyban is egyik leggyakoribb alapja, ennek részleteit az alábbiakban mutatjuk be:
Az Európai Unió 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) előírja, hogy személyes adat abban az esetben kezelhető, amennyiben annak legalább egy, a rendelet 6. cikkében nevesített jogalapja van. Ilyen jogalapnak minősülnek az érintett hozzájárulása, a szerződés teljesítése, a jogos vagy létfontosságú érdek, jogi kötelezettség teljesítése, valamint a közérdek vagy a közhatalmi jogosítvány gyakorlása. Tekintettel arra, hogy a jogos érdek a személyes adatok kezelésének a munkaviszonyban is egyik leggyakoribb alapja, ennek részleteit az alábbiakban mutatjuk be: