Meglepő folytatása lett egy súlyos közlekedési balesetnek

2019. február 26. 08:27
Egy karambolozó autó utasa megsérült és ezt követően csak napi 4 órát tudott dolgozni. A kocsi kötelező felelősségbiztosítójától kérte a másik 4 órára jutó jövedelmet, járadékként. Az első fokú bíróság meg is ítélte azt, de utána veszített, mert kevés volt a bizonyíték a munkaképességének a csökkenésére. A jogeset a Bírósági Határozatok Gyűjteményében jelent meg.

A vétlen utas csigolyasérülést szenvedett a karambol során. Miután felgyógyult, vissza ment dolgozni, de annyira fájt a háta, hogy nem bírta a napi 8 óra terhelést, így 4 órás munkakörbe kérte magát. Ezt követően a bírósághoz fordult, hogy a biztosító fizesse meg neki az addigi keresetveszteségét, illetve a jövőbenit is, ami a 4 órányi napi munkakiesésből származik.


Az első fokú bíróság meg is ítélt számára 1,2 millió forintot az addigi keresetkiesésre, illetve nem vagyoni kárra, a jövőre nézve pedig havi 26 ezer forint járulékot állapított meg. Ez utóbbi pótolta volna annak a 4 órának a bérét, amit a betegsége miatt nem tudott ledolgozni.

A biztosító fellebbezett és a másodfokú bíróság nem tartotta jogosnak a járadékot és valamennyit levett az egyösszegű térítésből is. Az indok az volt, hogy a sérült nem bizonyította az összefüggést a baleset és aközött, hogy csak napi 4 órát tud dolgozni.

A sérült felülvizsgálatot kért a Kúriától, de az is a másodfokú, jogerős ítéletet hagyta jóvá. Az orvosszakértők megállapították, hogy az a fájdalma, amire hivatkozik a sérült - és ami miatt nem tud 4 óránál többet dolgozni - nem a balesetből származó sérülés következménye. A tanúként meghallgatott munkatárs pedig csak azt tudta bizonyítani, hogy a sérültnak fájdalmai voltak munka közben.

napi.hu

Kapcsolódó cikkek

Nagy csapás a Brexit: szívják a fogukat a farmerek

2016. július 11. 14:40
Fura helyzet alakult ki az Egyesült Királyságban a Brexit szavazás eredményeként. A brit farmerek ugyan hagyományosan csepülték az Európai Unió bürokratikus agrárpolitikáját, de a kilépés a vaskos támogatások és a bőséges kelet-európai szezonális munkaerő forrás elvesztését is jelenti. Nem is beszélve az unió piacáról.

Közbelépett az agrárminiszter, nem épül kisvasút a Csarna-völgyben

2018. november 23. 09:25
A terület az állami erdőgazdaság vagyonkezeléséből a természetvédelmi kezelő, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vagyonkezelésébe kerül.