Mihez kezdjenek az autógyártók a munkaerőhiánnyal?

2021. május 25. 09:52
Ismét azzal kell szembesülni az amerikai autógyártóknak, hogy nincsen elég megfelelő képzettséggel rendelkező jelentkező az állások betöltésére. A gyártók emiatt különböző megoldásokhoz folyamodnak, leginkább képzéseket indítanak a kevésbé kvalifikált álláskeresők vagy dolgozók számára.
Mihez kezdjenek az autógyártók a munkaerőhiánnyal?

Egy friss felmérés szerint a gyártással kapcsolatos állásokban a legjelentősebb a probléma az Egyesült Államokban: január óta 44 százalékkal nőtt a meghirdetett pozíciók száma, ám a jelentkezők száma 24 százalékkal csökkent. A McKinsey tanulmánya szerint pedig a járvány kitörése óta az amerikai vállalatok 58 százalékának a legnagyobb problémája, hogy nem elég képzettek az állásra jelentkezők.

A Ford vállalati oktatási vezetője, Craig DeWald egy interjúban azt mondta, hogy a járvány csak felgyorsította a már amúgy is létező tendenciát. A Ford egyébként is tervezte, hogy saját vállalatot indít a képzései felületére, ezt a tervezett nyári indulás helyett a járvány hatására már 2020 márciusában beindították.

Ez a vállalat a Degreed, mely az otthonról dolgozó alkalmazottaknak nyújt lehetőséget a tanulásra azzal, hogy a Ford hatalmas könyvtárát online elérhetővé teszi számukra. A járműipar átalakulása teszi szükségessé a tanulást

A modern autók egyre komplexebb, összetettebb technológiai háttérrel rendelkeznek. Egyre nagyobb a szerepe a szoftvereknek és a számítógépeknek a járművekben, így természetes, hogy az iparág dolgozóinak is más képességekkel kell rendelkezniük, mint akár pár éve, és főleg évtizede.

A Degreed és a Ford szorosan együttműködve végzik a dolgozók és a jelentkezők képzését annak megfelelően, hogy milyen állások betöltésére van szükség. Ehhez természetesen komoly adatelemzéseket is végeznek – írja a Forbes.

A gyártásban elsősorban informatikai és programozói ismeretekre, kommunikációs készségekre, a dizájnnal kapcsolatos ismeretekre, valamint persze mérnöki tapasztalatra van szükség – véli Sarah Danzl, a Degreed kommunikációs vezetője.

Nyílik az út a fiatalok előtt

Az iCIMS adatai szerint a járvány előtt a gyáripari állásokra jelentkezők átlagéletkora 25 és 34 év között volt, míg idén márciusban már a 18-24 éves korosztály vezette a listát. Úgy tűnik tehát, hogy a fiatalok lehetőséget látnak abban, hogy a gyártásban, a feldolgozóiparban helyezkedjenek el.

Szakértők szerint ennek egyrészt az lehet az oka, hogy a valamivel idősebb generáció a most megjelenő családtámogatásokat jobban igénybe tudja venni, másrészt a fiatalabbak egész egyszerűen nyitottabbak a technológiai újítások felé, jobban elboldogulnak az ilyen területen.

A Forbes által megszólaltatott szakértők és iparági szereplők egy dologban abszolút egyetértettek: a tanulás, a képzés egy nagyon fontos aspektusa lett a munkakeresésnek, magyarán érdemes a dolgozóknak és a munkakeresőknek is képezniük magukat.

Forrás: autopro.hu

www.szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

Digitalizáció az erdőgazdaságban

2021. október 13. 07:56
A Mecsekerdő Zrt. digitális készletnyilvántartás bevezetésével korszerűsíti gazdálkodását: az új, mobiltelefonos alkalmazással mellőzhetők a papír alapú nyomtatványok, ami nem csak a vállalat környezettudatosságát erősíti, hanem az értékesíthető készletekről, fatermékekről naprakész adatok állnak rendelkezésre. A működő szakmai információs rendszer további modulja a terepen dolgozó szakemberek napi munkájában aktuális információt biztosít az egyes erdők, erdőrészletek faállományáról, termőképességéről is.

Itt a lesújtó igazság: a legtöbb magyarnak csak szenvedés a munkahelye, ide menekülnek inkább

2022. február 18. 09:51
A Pénzcentrum oldalán tavaly év végén fútó nagy Boldogságtesztben  a vállalkozók vallották magukat a legboldogabbnak. Mi lehet ennek az oka? Ilyés Márton, a Budapesti Vállalkozásfejllesztési Közalapítvány vezetője szerint egy rossz munkahelyhez képest vállalkozónak lenni jó, mégiscsak egy fajta függetlenséget, magamura érzést tud nyújtani, ami bizonyos  embertípusoknál elengedhetetlen a létezéshez. Ugyanakkor nem csak az egyénnek, az ország gazdaságnak is előnyös, hiszen ez az szféra , amelyik a legfinomabban hangolva tud illeszkedni a fogyasztói igényekhez a kis innovációkkal. Mégis kevesen mernek belevágni ma még, kiderült az is, mi ennek a valódi oka.