Összefogott a hazai zöldség-gyümölcs ágazat: termékfelajánlásokkal segíti a koronavírus elleni küzdelmet

2020. április 07. 08:09
A FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felhívására a magyar zöldség-gyümölcs termelők részt vesznek a Dél-pesti Centrumkórház dolgozóinak friss és feldolgozott zöldséggel és gyümölccsel történő ellátásában.

A 2020. március 24-én indult akció keretében az első felajánlás a kiskőrösi Juice Products Zrt.-től érkezett, a vállalat 100 liter gyümölcslevet ajánlott fel a kórház dolgozói számára. A hazai termelésű gyümölcsökből készült, egyszerűen kezelhető 3 literes kiszerelésű leveket Ribárszki Zsolt, a Juice Products Zrt. vezérigazgatója és Ribárszki Ákos gyártásért felelős vezető adta át.

Termelői Értékesítő Szervezetek (TÉSZ) között meghirdetett felhívásra rövid idő alatt érkeztek további felajánlások, melyek leszállítása már szervezés alatt van. A szentesi Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) paprikával és paradicsommal, a kerecsendi Korona Gombaipari Egyesülés friss termesztett gombával, a hódmezővásárhelyi Hódkertész Kft. koktélparadicsommal és kígyóuborkával, a szabadszállási Róna Ker-Tész Kft. pedig leveszöldség csomagokkal járul majd hozzá a kezdeményezéshez.

-----

Forrás valamint plusz képek és videók megtalálhatóak itt:

https://www.hellovidek.hu/gazdasag/2020/04/06/osszefogott-a-hazai-zoldseg-gyumolcs-agazat-termekfelajanlasokkal-segiti-a-koronavirus-elleni-kuzdelmet

Kapcsolódó cikkek

Megállítanák az indokolatlan áremeléseket: etikus magatartásra szólít fel az Agrárkamara

2020. március 23. 08:17
Minden szereplőt etikus magatartásra szólít fel az Agrárkamara a mezőgazdasági termékek és az élelmiszerek piacán a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben is.

Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain

2021. április 09. 07:52
Ahogy a vásárlók egyre tudatosabbak lett, úgy vált fontosabbá számukra az is, hogy magyar termékeket vegyenek. A Pénzcentrum olvasóinak több mint fele számára fontos szempont ez a vásárlásnál, melynek hátterében sok különféle ok állhat a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. A boltok pedig reagáltak a növekvő keresletre, fenntarthatósági kívánalmakra, és előtérbe helyezték a hazai termelők támogatását is - melyre különösen most, a járvány óta mégnagyobb szükség volt. Vajon tényleg ennyire fontos a vásárlóknak, hogy magyar termékeket vegyenek? Mit tesznek valójában a boltok azért, hogy ezt meg is tudják tenni? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.