Elindul a Nébih élő online valóságshow-ja

2019. március 28. 08:00
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) újabb innovatív, ismeretterjesztő, szemléletformáló projektet indít. Ma délután (márc.27.) 4 órakor kezdődik az első, élő stream-es valóságshow, „Túlélő tojások” címmel. A program célja, hogy felhívja a figyelmet a felelős állattartás fontosságára, többek között – közeledve az ünnepekhez – arra, hogy senki ne ajándékozzon élő állatot.
Elindul a Nébih élő online valóságshow-ja

A „Túlélő tojások” az első olyan valóságshow, melynek főszereplői állatok, nevezetesen csirkék, vagyis kezdetben tojások.

Beköltöző show

Az élő közvetítés március 27-én délután 4 órakor indul a beköltözéssel. Ekkor a Nébih szakemberei nyolc ellenőrzött, megfelelően előkészített, több különböző fajtájú, de azonos kelési feltételeket igénylő tyúk tojásait helyezik egy automata keltetőbe, és beállítják a keltetéshez szükséges ideális körülményeket, a hőfokot és a páratartalmat.

A show

A keltetés március 28-án hajnali 3-kor kezdődik, melynek folyamatát az érdeklődők napi 24 órában, élőben követhetik a Nébih YouTube csatornáján (https://www.youtube.com/nebihvideok), illetve a hivatal népszerű kampányai közül a Szabad a gazdi és az Ételt csak okosan! weboldalán.

A keltető berendezés önműködő, így a tojások forgatása nem igényel emberi beavatkozást, ugyanakkor minden nap sor kerül a tojások ellenőrzésére, időnkénti átvilágítására. A stream folyamán a Nébih állatorvos és állattenyésztő szakemberei számos hasznos információt osztanak meg a tojások fejlődéséről, valamint a felelős állattartás fontosságáról. Olyan kérdésekre is válasz kaphatnak a nézők, mint például

  • mi az a „kártojás”,
  • mi a különbség a tojás és a „szemes tojás” között,
  • 8 tojásból statisztikailag mennyi fog kikelni, vagy épp
  • a záptojás valóban képes-e felrobbanni, komoly kárt okozva ezzel.

Az interakció

A programot színesíti a közönség bevonása, hiszen a nézők nevezhetik el a tojásokat, illetve az abból kikelő kiscsibéket. Megtippelhetik a csibék nemét is, izgulhatnak, hogy melyik tojás kel ki elsőnek, emellett kvízjátékokat játszhatnak, szavazhatnak a Szabad a gazdi Facebook oldalán.

A győztesek

Az állattenyésztési tapasztalatok szerint a tojások egy része nem fog kikelni. A kikelt kiscsibéket viszont a hivatal egy gondos gazdánál helyezi el. A Nébih a projektet kifejezetten húsvétra időzítette, hogy felhívja a figyelmet a felelős állattartás fontosságára, és ezúton is azt javasolja, hogy senki ne ajándékozzon élő állatot!

Fontosabb időpontok:

  • Az élő közvetítés indítása: 2019. 03. 27. 16:00
  • A keltetés indítása: 2019. 03. 28. 3:00
  • A kikelés várható ideje: 2019. 04. 16-17.

Csatornák, ahol követhető a „Túlélő tojások” valóságshow:

 

Kapcsolódó anyagok:
közlemény letölthető formában

 

A Szabad a gazdi programról
A felelős állattartást népszerűsítő Szabad a gazdi program az Agrárminisztérium és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szemléletformáló kampánya. Fő célja, hogy arra ösztönözze a leendő gazdikat: vásárlás helyett örökbefogadással és ivartalanítással gondoskodjanak kedvencükről. A program hasznos tanácsokat, érdekességeket oszt meg az érdeklődőkkel közösségi oldalán, például népszerű kvízjátékok formájában, és saját rendezvényeket is szervez. Országos kiállításokon a hivatal munkatársai játékos formában végzik az ismeretterjesztést. A kampány állandó „résztvevője” az évente megrendezett Belvárosi Kutyafesztiválnak is.

https://portal.nebih.gov.hu/-/elindul-a-nebih-elo-online-valosagshow-ja

Kapcsolódó cikkek

Nagyszabású kampánnyal népszerűsítik a tejfogyasztást Magyarországon

2020. május 29. 06:39
Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampányt indít. A június 18-ig tartó promóció fő célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése, kiemelve azok pozitív élettani hatásait.

Az élelmiszer mint áru

2020. május 20. 07:53
Amikor a bolygónkat érintő folyamatos ökológiai krízisekre tekintünk – globális felmelegedés, fajok tömeges kihalása, mindent elborító műanyaghalmok, tengerek elsavasodása – általánosságban az emberi tevékenységet, mint egy monolit tömböt tesszük felelőssé ezekért a folyamatokért. A média elsősorban az egyéni fogyasztási és utazási szokásainkat, illetve a csomagolási technikáinkat okolja az ökológiai katasztrófáért. Ez számunkra, nyugati individualizált emberek számára reálisnak is tűnhet, hiszen ezek azok, amikkel nap mint nap találkozunk és úgy érezzük, hogy ha ezeket megváltoztatjuk, tehetünk valamit a bolygónkért.