Zero waste fürdőszobai bekészítések fenntartható szálláshelyek számára
2023. július 11. 15:28
Az egyszer használatos műanyagok használatát korlátozó uniós szabályozás a szállodaipart is érinti, egyebek mellett a szállodai bekészítések vonatkozásában. Erre a problémára kínál megoldást a Green Touch.
A szemét, különösen a műanyag szemét egyre több problémát okoz világszerte. A tengeri hulladék több mint 80 százaléka műanyag, a világ folyóiban, tengereiben, óceánjaiban halmozódik fel a hulladék. A mikroműanyagok, maradványok megtalálhatók a vizekben, tengeri állatokban, növényekben, így bekerülnek az emberi táplálékláncba is. A műanyagok kényelmesek, és nagyon hasznosak tárolásra, de csak akkor lehet őket effektíven használni, ha összegyűjtjük, újrahasznosítjuk vagy teljesen lecsökkentjük a használatukat.

Az Európai Unió fellép a műanyagszennyezés ellen, így 2021. július 3-ától nem lehet az EU tagállamaiban forgalomba hozni a következőket: műanyag tányérok, evőeszközök, szívószálak, lufitartó pálcák és vattapálcák, habos polisztirolból készített étel- és italtartók, valamint oxo-degradációs műanyagból készült termékek. Az EU 2030-as céljai között szerepel, hogy visszaszorítsák az egyszerhasználatos műanyagok gyártását, és felerősítsék az újrahasznosítást.
Ez a szabályozás lassacskán eléri a szállodai ipart is, amely jelentős szennyezőnek számít többek között a műanyag csomagolásban bekészített fürdőszobai termékekkel. Ezen probléma enyhítése végett alakult 2022-ben a hosszúhetényi székhellyel rendelkező Green Touch, amely egy természetes, fenntartható, zero waste kozmetikai márka. Elsősorban hotelek és szálláshelyek számára nyújt megoldást, hogy fenntartható módon üzemeljenek, és a vendégek részére magas minőségű hotel bekészítéseket (szappan, sampon, hajbalzsam, hajkondicionáló, testápoló stb.) kínáljanak.

A fenntartható szálláshely-kozmetikumok gondolata egy turisztikai zöldprojekt kapcsán jött létre, ahol az alapítók a fenntartható városi turizmust vizsgálták, és amely során rájöttek arra, hogy Magyarországon – sőt, gyakorlatilag sehol – nincs olyan vállalat, amely természetbarát, natúr és zero waste termékeket ajánlana különböző szálláshelyek számára.
„Születtek ugyan kezdeményezések környezetbarát termékekre, de azok maximálisan abban terjedtek ki, hogy újrahasznosított műanyagban ajánlottak termékeket, amelyeket nem tartottunk kielégítő megoldásnak erre a problémára, és ekkor döntöttünk úgy, hogy sokéves szálláshelyvezetési és turisztikai tapasztalatunkat, illetve a fenntarthatósági projektet összegyúrva megalapítjuk a Green Touch márkát” – mesélte el tömören a magyar márka születését Benkő Bianka, az alapítók egyike.

„Az összes hozzávalónk természetes forrásból származik, kemikáliák és mesterséges anyagok nélkül. Nagyon fontos számunkra, hogy teljesen zero waste és környezetbarát termékeket állítsunk elő, figyelve erre a termék létrehozásának minden aspektusában, beleértve és kiemelve a csomagolást is. Itt sem elégedtünk meg az újrahasznosított vagy hasznosítható kategóriával, kifejezetten lebomló papírminőséget kerestünk, környezetbarát nyomtatási festékkel, amely szintén maximálisan lebomlik a természetben, házi komposzti keretek között” – engedett betekintést a gyártásba a másik alapító, Gyöngyösi Mátyás.
A fenntartható turizmus jelenti kétségtelenül a jövőt a magyar vendéglátó szektorban is, és az afelé vezető úton elengedhetetlen a kisebb-nagyobb magyar vállalatok kooperációja. A lokális termékek és szolgáltatások jelentősége számottevően felerősödött az utóbbi időben és kulcsfontosságú szerepet kell, hogy betöltsön a belföldi turizmus megújulásában. A tudatos szállásadók a fenntarthatósággal ráadásul új irányt mutathatnak a vendégeik számára is.
forrás: turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Retró vonatok járnak a hétvégén Veszprém és Székesfehérvár térségében
2023. szeptember 15. 15:14
Szeptember 16-án és 17-én tartja a MÁV-START az idei harmadik, egyben utolsó nagyszabású retró hétvégéjét. Ezúttal Európa Kulturális Fővárosába látogat az eseménysorozat, Veszprém és Székesfehérvár térségében találkozhatnak az érdeklődők a régi idők járműveivel.
A GVH megjelent a Booking budapesti irodájában
2023. szeptember 06. 14:37
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) meglepetésszerű helyszíni vizsgálatot hajtott végre a Booking.com budapesti irodájában, ami a magyar online szállásfoglalás piacával kapcsolatos furcsaságok miatt vált szükségessé. A GVH vizsgálati jogosultságait a versenytörvény alapján, bírói engedéllyel használhatja.