Előretörnek az okosélelmiszerek: sütőipari gigaberuházás indult Debrecenben

2020. október 05. 07:56
Új sütőüzemet alakít ki debreceni központi telephelyén a Hajdúsági Sütödék Zrt. az okosélelmiszerek fagyasztott verzióinak gyártására - közölte a cégcsoport vezérigazgatója az MTI-vel.
Előretörnek az okosélelmiszerek: sütőipari gigaberuházás indult Debrecenben

Szakács Tamás elmondta, a mintegy 800 millió forintos beruházást 280 millió forint európai uniós támogatással finanszírozzák, az új üzemben évente mintegy 60 millió darab szendvicsalapot és finompékárut gyártanak majd.
A cégcsoport vezérigazgatója hozzátette, a Vitajó elnevezésű okoscipókból évi több mint ötmillió darab fogy, ami csaknem kétmilliárd forintos piacot jelent. Ezzel a termékkör a sütőipari kategóriában a funkcionális élelmiszerek között az egyik legsikeresebb, és folyamatosan nő iránta a kereslet.

A Smart Food élelmiszer- és egészség-koncepció a koronavírus-járvány időszakban különösen felértékelődik. A koncepció 2018-ban bekerült a 100 legérdekesebb magyarországi innováció közé, 2019-ben pedig Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb innováció közé választotta be a szakmai zsűri

– mondta Szakács Tamás.

A szakember emlékeztetett rá, hogy az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki. Mára négy önálló sütőipari brand született, amelyek különböző kedvező élettani hatásokkal bírnak. Szakács Tamás elmagyarázta, hogy olyan új funkciókkal ruháznak fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget, sőt - egyes termékek esetében - betegségek kialakulásának a kockázatát is csökkentik.

Mivel a Hajdúsági Sütödék-csoport új élelmiszer- és egészség-koncepciója megvalósítása során elsősorban nem gyártóként, hanem innovátorként működik, ezért megalkottak egy speciális gyártói-piaci franchise rendszert, amely lehetővé teszi, hogy itthon és külföldön is más sütőipari cégek átvegyék az intelligens élelmiszerek gyártási és hasznosítási jogát, fűzte hozzá a szakember. Jelenleg hét gyártó cég tagja Magyarországon a rendszernek, amelyek együttesen már évi több mint ötmillió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 magyarországi település, csaknem 2800 üzletében. Egyelőre csak a csomagolt cipó-verziók vannak piacon, hamarosan megjelennek majd az első, úgynevezett "helyben sütött" verziói ezeknek a termékeknek kenyér, zsemle, szendvicsalap és egyéb formátumokban.

A külföldi terjeszkedés előkészítéseként másfél éve kezdődött meg a Vitajó termékek nemzetközi védjegyeztetése: a Vitayoo nemzetközi márkanevet már bejegyezték az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Oroszországban, Ausztráliában és Új-Zélandon. További országokban is folyamatban van a védjegyezés, amelynek célja, hogy az okosélelmiszereikkel egységes brandként tudjanak a nemzetközi piacokon megjelenni, mondta el Szakács Tamás.
A 420 dolgozót foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 7,6 milliárd forintot, adózás előtti eredménye 136 millió forint volt, idei árbevételi tervük 7,7 milliárd forint és mintegy 175 millió forint adózás előtti eredményt várnak. A sütőüzemi beruházással 15 új munkahely jön létre.

 

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

26 üveges torma a Nébih húsvéti terméktesztjén

2021. március 30. 10:42
26 üveges tormát vizsgált húsvéti terméktesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A szezonális Szupermenta teszten a már megszokott, alapos vizsgálaton estek át a termékek. 15 torma esetében jelölési hibák miatt indult hatósági eljárás. 

Gasztronómiai Oscart kapott a magyar csokimanufaktúra pralinéja

2020. november 23. 09:00
A Sweetic csokoládémestere, Zala Judit által megálmodott tökmag-áfonya praliné megkapta az Academy of Chocolate Awards 2020 díját, majd a gasztronómia Oscar-díjának is nevezett Great Taste Awards-on nyert elismerő két aranycsillagot. Ez az év azért is nagyon izgalmas a magyar kézműves csokoládé manufaktúra számára, mert megnyitották első budapesti üzletüket, a Sweetic Budát, ami egy csokoládé bár és egy specialty kávézó harmonikus házassága.