Jól jártak a cukor árának emelkedésével

2020. június 15. 07:58
A világ második legnagyobb cukorgyártó vállalata a francia Tereos cégcsoport három év után számolt be nyereséges gazdálkodású évről. Ennek eléréséhez a cukor drágulása nagyban hozzájárult.

A Tereos francia cukorcsoport, közzétette éves számait, amelyekből kiderült, hogy a március végével zárult 2019-2020-as pénzügyi évben profitot termeltek. Három év után lett nyereséges a cégcsoport egy pénzügyi éve, melyet elsősorban az európai cukorárak fellendülésének köszönhetnek. Hozzátették a gyorsjelentésben, hogy a COVID-19 válság ellenére magabiztosnak ítélik meg a jelenlegi helyzetüket a már zajló 2020-2021-es pénzügyi évre.

A világ második legnagyobb cukorgyártója a március 31-ig tartó üzleti évben 24 millió euró (nagyjából 8 milliárd forint) nyereséget könyvelt el, ez hirtelen növekedés a 2018/2019-es 260 millió eurós veszteséghez képest. A cukor árának emelkedése mellett a mennyiségek növekedése és a költségcsökkentések segítségével érték el ezt a teljesítményt.

A Tereos, amely elsősorban Európában és Brazíliában működik, biztos benne, hogy a COVID-19 válság nem lesz nagy hatással az üzletmenetére, mivel a legtöbb exportszállítás Brazíliában történt és az értékesítéseinek nagy része Európához kötődik.

Az európai cukorár áprilisban átlagosan 375 euró/tonna körül alakult, szemben a március végi 370 euróval, a különbséget az ellátási hiány okozta.

A javuló eredmények ellenére a Tereos nettó adóssága továbbra is magas, 2,56 milliárd eurót tett ki, de így is csökkent a tavalyi 2,63 milliárd euróról.

A csoport, amely jelentős keményítő- és édesítőipari szegmensekkel rendelkezik, továbbra is azt tervezi, hogy két-három éven belül tőzsdére lép és más befektetők számára is lehetőséget biztosít a részványvásárlásra – mondta el a Tereos vezérigazgatója, Alexis Duval.

Az Európában működő bárok és éttermek bezárása 25 százalékkal csökkentette az italok és 24 százalékkal a fagylalt iránti keresletet, amelyet a kiskereskedők nem tudtak teljes mértékben kompenzálni – tette hozzá.

A franciaországi cukorértékesítés növekedése miatt a cég piaci részesedése pont akkor emelkedett, amikor fő versenytársai, a német Suedzucker és a francia Cristal Union szövetkezeti csoport üzemei bezártak.

Alexis Duval vezérigazgató biztos abban, hogy az etanol iránti kereslet visszaesése csak ideiglenes hatás a piacon. Márciusban és áprilisban 50 százalékos keresletcsökkenést tapasztaltak az etanolpiacon a közlekedés visszaesése miatt.

agroforum.hu

Kapcsolódó cikkek

Nem hatotta meg a multinacionális áruházláncokat az agrárminiszter kérése

2020. április 24. 08:17
A piaci szereplők jelzései szerint egyre több bolthálózat inkább importárut kínál, mintsem hogy hazai termékekkel töltse fel a polcait. Az agrárkamra a kormányhoz fordult ­emiatt, valamint jelezte: ha az áruházláncok nem változtatnak a kereskedelmi gyakorlatukon, kezdeményezni fogják a 15 óra utáni piaci előnyük megszüntetését.

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

2020. augusztus 11. 08:19
Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.