Mit gondol, tényleg nem innovatív a magyar mezőgazdaság?

2016. június 23. 08:08
Az innováció szempontjából az élelmiszeripar megítélése egészen kedvező a lakosság körében, a magas technikai igényű technológiai szektorokat követően a negyedik helyen áll, míg a mezőgazdaság az utolsók között található. Az innovatív élelmiszeripari termékek listáját a tejtermékek, míg az exportra alkalmas áruféléket a zöldség-gyümölcsfélék vezetik - derül ki a K&H 500 fős mintán végzett lakossági kutatásából. A vizsgálatban arra voltak kíváncsiak, hogy hogyan látja a lakosság a hazai mezőgazdaságot és élelmiszeripart az innováció szemszögéből.
 

„Amellett, hogy a K&H a fenntartható agráriumért programunkkal közvetlenül támogatjuk a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar jövőjét vélhetően meghatározó fiatal szakemberek, kutatók munkáját, azt is fontosnak tartjuk felmérni, hogyan vélekedik a lakosság a szektorról. Mennyire érzékelhető a fogyasztók számára a szektor fejlődése, ők maguk milyen továbblépési irányokat tartanak fontosnak” - mondta Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője a kutatási eredmények publikálása kapcsán. Az 500 fős lakossági kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy innováció szempontjából az élelmiszeripar megítélése egészen kedvező: a magas technikai igényű technológiai szektorokat követően a negyedik helyen áll, míg a mezőgazdaság az utolsók között található - részletezte az eredményeket Tresó István.

A kutatás meglepő eredményeket hozott a lakosság vélekedéséről, miközben a mezőgazdaság valójában az egyik leginnovatívabb terület, a szektorban aktív vállalatok büdzséjük tetemes részét áldozzák kutatás-fejlesztésre.

Az agrárkutatás jövőjét alapjaiban meghatározó globális és lokális kihívások, mint például a klímaváltozásból eredő extrém szárazság, az erdőtüzek, a rendkívüli meteorológiai és hidrológiai esetek (pl. az extra erősségű viharok, árvizek, földcsuszamlások) rövid távon a mezőgazdasági termelés átalakítását, hosszú távon azonban új, innovatív technológiák fejlesztését és alkalmazását teszik szükségessé, amely folyamatban a kutatóktól a gazdálkodókon át a feldolgozókig minden szereplőnek meghatározó szerepe van. 

A kutatásból az is kiderül, hogy az előállított termékeknél a tejtermékek, az édesipari termékek és a pékáruk esetében találkoznak a legtöbb újdonsággal a fogyasztók. Ugyanakkor azok között a magyar termékek között, amelyek külföldön is megállhatják a helyüket, a zöldség-gyümölcsféléket, a húsokat és az alkohol termékeket értékelték a legjobb helyen. Az egyes fejlesztési területek szempontjából leginkább a környezetbarát technológiákat, a hagyományos élelmiszerek értékeinek megőrzését és az egészségtudatos táplálkozást lehetővé tevő élelmiszereket, technológiákat tartják legfontosabbnak az emberek.

Forrás: agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

A földárverések május 20-án folytatódnak

2016. május 04. 10:43
A harmadik eladási körben mintegy 60 ezer hektár állami termőföldet értékesítenek.

A korábbiaknál nagyobb helyszínen, több kiállítóval és szakmai programokkal nyit jövőre a 78. OMÉK

2016. október 20. 07:53
A jövő év őszén újra lesz Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK), ahol nagyobb hangsúlyt kap a szakmaiság, mivel a vásár történetében először lesz nulladik, azaz szakmai nap - közölte a földművelésügyi miniszter szerdán, Budapesten az OMÉK beharangozó sajtótájékoztatóján.