Nagyszabású kampánnyal népszerűsítik a tejfogyasztást Magyarországon

2020. május 29. 06:39
Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampányt indít. A június 18-ig tartó promóció fő célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése, kiemelve azok pozitív élettani hatásait.
Nagyszabású kampánnyal népszerűsítik a tejfogyasztást Magyarországon

A tej pozitív tulajdonságai miatt, valamint, hogy felhívják az emberek figyelmét a kalciumbevitel fontosságára, a Nemzetközi Tejszövetség 1957-ben május utolsó keddjét nevezte ki, az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) 2001-től pedig már konkrét dátumot, a június 1-jét jelölte meg a Tej Világnapjának. Az emberek ezen a napon tisztelegnek az egyik legfontosabb és legsokoldalúbb alapélelmiszer és mindaz előtt, amivel a tejágazat hozzájárul az emberiség megfelelő táplálkozásához, a fenntarthatósághoz, a gazdasági fejlődéshez és az egészséghez, tudhattuk meg az AMC közleményéből.

Az idei évben a Tej Terméktanács, az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatásával 2020. június 3-a és 4-e között szervezi meg rendhagyó Tej Világnapi rendezvényét. Rendhagyó, mert a koronavírus járvány miatt nem lehet együtt ünnepelni, ugyanakkor úttörő is egyben, mert még nem volt példa a Tej Világnap online térben történő megtartására. Ezen az oldalon és a Terméktanács közösségi oldalain játékokkal, tejtermékkel főző sztárszakácsokkal és más közismert személyekkel várják a gyerekeket és felnőtteket.

Tej. Szívvel-lélekkel! – Fogyassz minden nap tejterméket! szlogen alatt futó kommunikációs kampány a rendezvény médiatámogatását követően online megjelenésekkel fog folytatódni, és influenszerek közreműködésével fog útjára indulni a „tejbajusz” felhívás is.

A május 28-i sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, hogy a kormány Gazdaságvédelmi Akcióterve védőhálót jelent a magyar vállalkozásoknak, hiszen a munkahelymegtartó bértámogatások, vagy a hiteltörlesztési moratórium alapvető segítséget jelentenek számukra. Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosítanak ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújtanak vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forintértékben az élelmiszeriparnak és 1,8 milliárd forintértékben a tejtermelőknek. A kormány azt várja el a hazai kiskereskedelemtől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar tej- és tejtermékek fogyasztását.

Giczi Gergely az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋ helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. A magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva 165 kilogramm/fő/év, amely az Európai Unió átlagának (250 kilogramm) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kilogramm tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztani ahhoz, hogy az ember a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsa. Az ügyvezető helyettes ismertette továbbá a tej és tejtermékekben található vitaminok (A, B2, B6, B12, C, D, E) és ásványi anyagok (kálcium, kálium, magnézium, vas, foszfor, cink) igen kedvező arányát. Giczi Gergely elmondta, hogy az idei kampányban a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média aktivitással.

Istvánfalvi Miklós a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke köszöntőjében kiemelte, hogy a koronavírus okán nem omlott össze az ágazat, a szerződéses viszonyok az egész ágazat vonatkozásban fennmaradtak, sőt, biztos benne, hogy tovább erősödtek is. A feleknek az együttműködés során arra is volt ereje, hogy együttműködési szándékukat egy etikai ajánlásban is rögzítsék. Az elnök úr továbbá kifejezte köszönetét az Agrárminisztériumnak az elmúlt 3 hónapban kapott operatív segítségért.

Szautner Péter társelnök hozzátette, hogy a rendkívüli viszonyok között is minden problémát sikerült megoldani, minden beszállított nyerstej feldolgozásra került, és időben eljutott a boltok polcaira. Ezért köszönet illet minden feldolgozót, kiskereskedőt és a fuvarosokat is. Megemlítette, hogy fontos az, hogy az iskolatej program, a HORECA szektor, illetve a közétkeztetésre termelő, leginkább kis- és középvállalkozások helyzete is javuljon.

A tejkampányról a legfrissebb információkat az érdeklődők az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják.

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást?

2019. október 08. 08:31
Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.

Az élelmiszeriparban a termelőiár-index 12,8 százalékkal nőtt

2022. február 08. 09:12
Az élelmiszer, ital, dohánytermék gyártás alágazatban az ipar termelőiár-indexei átlagosan 12,8 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest decemberben – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal Ipari termelői árakról közzétett gyorstájékoztatójából.