Nem bíznak a cégek a távmunkában dolgozókban, és ez komoly problémákat okozhat

2021. augusztus 25. 09:05
A Ricoh Europe új kutatásából kiderült, hogy a munkáltatók mindössze 35 százaléka bízik meg teljes mértékben a távmunkában dolgozó munkatársaiban, 39 százalékuk pedig úgy véli, hogy emberei nem dolgoznak olyan keményen és hatékonyan, mint az irodában.
Nem bíznak a cégek a távmunkában dolgozókban, és ez komoly problémákat okozhat

A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters végzett kutatásban 1500 döntéshozót kérdeztek meg Európa-szerte. Az eredmények olyankor készültek, amikor számos szervezet átgondolja a munkába való visszatérésre vonatkozó politikáját, és arra utalnak, hogy a világjárvány aláásta a távoli eléréssel foglalkoztatott munkavállalókba vetett bizalmat.

(Fotó: Pixabay)

(Fotó: Pixabay)

 

A munkáltatók bizalmának csökkenése azt sugallja, hogy a munkavállalóknak teljes munkaidőben vissza kell térniük az irodába, amikor a koronavírus okozta korlátozások enyhülnek az egész kontinensen, ahelyett, hogy a munkavállalóknak lehetővé tennék a hibrid munka valamilyen formáját.

Aggályaik és csökkenő bizalmuk ellenére azonban a munkáltatók mindössze 19 százalék-a állítja, hogy a termelékenység csökkent, mióta átálltak a távmunkára. Emellett 57 százalékuk úgy gondolja, hogy a rugalmas munkavégzési technológiába való befektetés elengedhetetlen a tehetséges jelöltek megnyeréséhez és megtartásához.

Egyértelmű, hogy sok munkavállaló számára a teljes munkaidőben az irodába történő visszatérés nem olyan dolog, amiben kényelmesen éreznék magukat, mivel a döntéshozók 42 százaléka szerint csapataiknak vannak még az egészséggel és biztonsággal kapcsolatos aggodalmaik, a járványügyi korlátozások enyhítése után is. Ha ezeket az aggodalmakat nem ismerik fel, az nemcsak a munkamorálra lehet hatással, hanem a jó munkaerő elvesztését is kockáztatják.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatójának véleménye szerint:

Az irodai munkavégzés létfontosságú vállalkozásunk sikeréhez, úgy gondolom, ez az egész kontinensen igaz. Az iroda soha nem fog eltűnni – nem utolsósorban azért, mert az optimális termelékenység, az ötletelés és a kollégákkal való kapcsolatépítés vitathatatlan környezete. Az üzleti vezetők számára az a kihívás, hogy szem előtt tartsák, hogy a távmunka és a hibrid munka két különböző dolog. Értelemszerűen a kevesebb ingázás, a nagyobb rugalmasság és a vezető bizalma jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak nagyobb felhatalmazással és inspirációval rendelkezzenek. Fontos felismerni, hogy a lehető legsikeresebb hibrid munkamodell bevezetésének feladata a vezetőkre hárul.

 

www.piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Pandémiás vészforgatókönyv munkáltatók számára

2020. március 30. 12:47
A koronavírus fertőzés terjedésének beláthatatlan gazdasági kihatásai lehetnek. Valamennyi vállalkozás bevétele csökkeni fog, hiszen a piacai beszűkülnek, így érdemes áttekinteni, hogy milyen munkajogi eszközzel rendelkeznek a keletkező feszültség részleges enyhítésére. A helyzet megítélésénél figyelembe vesszük a 47/2020.(III.18.)Korm.r. rendelkezéseit is.  

Felmondhatok jogszerűen a vírustagadó kollégának?

2021. május 03. 08:20
Mit tehet a munkáltató, ha egy munkavállaló nyíltan osztja meg nézeteit, miszerint a SARS-CoV-2 vírus nem létezik vagy annak súlyát kérdőjelezi meg, adott esetben a védelmi intézkedéseket feleslegesnek vagy túlzónak tartja? Hogyan viszonyul egymáshoz a személyiségi jog és a munkáltató jogos gazdasági érdeke? A KNP LAW szakértője ad választ a kérdésekre.