Ötmillió euró jut a magyarországi iskolai étkeztetési programra

2019. szeptember 03. 09:26
A 2019-2020-as tanévben is folytatódik az Európai Unió iskolai étkeztetési programja. Magyarország körülbelül 5 millió eurót kap ennek keretében.

Ebben a tanévben is folytatódni fog az Európai Unió iskolai étkeztetési programja, amelynek keretében gyermekek milliói juthatnak egészséges élelmiszerekhez, tejhez, illetve gyümölcsökhöz és zöldségekhez – közölte hétfőn az Európai Bizottság. A brüsszeli testület tájékoztatása szerint a programra 250 millió eurót fordítanak, amiből 145 milliót gyümölcsökre és zöldségekre, míg 105 milliót tejre és tejtermékekre különítenek el. Magyarország körülbelül 3 millió eurót kap az iskolagyümölcs- és az iskolazöldség-programra, valamint közel 2 millió eurót az iskolatej-programra a szeptemberben kezdődő tanévben.

A 2017-2018-as tanévben az EU-ban az összes gyerek mintegy 20 százaléka, több mint 20 millió, elsősorban 6 és 10 év közötti iskolás vett részt a programokban, amelyeknek az egészséges táplálkozási szokások korai elterjesztése is a célja.
– Rendkívül fontos az egészséges étkezési szokások kialakítása már gyermekkorban. Ezen EU-s programnak köszönhetően fiatal állampolgáraink nem csupán élvezhetik a minőségi európai termékeket, de emellett tanulhatnak a táplálkozásról, a mezőgazdaságról, az élelmiszer-termelésről, és az azzal járó kemény munkáról is – közölte Phil Hogan uniós mezőgazdasági biztos.


nak.hu

 

Kapcsolódó cikkek

A kormány intézkedéseivel kiemelten támogatja a hazai élelmiszerek piacra jutását

2018. november 09. 08:17
2014 óta összesen közel 230 milliárd forint támogatás áramlott az élelmiszeripari szektorba hazai és EU-s forrásból, mely ösztönzőleg hatott a beruházásokra is – mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár az Agóra szakmai konferencián.

Tippeljen, melyik élelmiszerben a legnagyobb a saját márkás termékek aránya?

2019. február 18. 09:03
Magyarországon 2017-ben mintegy 1 százalékpontot nőtt a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése, ezzel a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasították ki. A kereskedelmi márkák, köznyelven sajátmárkás termékek, népszerűsége globálisan ismét felívelőben van, amely mögött a kiskereskedelemben tapasztalható forradalmi változások húzódnak - áll a NAK élelmiszeripari hírlevelében.