Probléma a SZÉP-kártyákkal: bírságolt a jegybank

2020. szeptember 25. 08:52
Az MKB kártyáinak kiküldésével voltak kisebb-nagyobb bakik.
Probléma a SZÉP-kártyákkal: bírságolt a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank 4 millió forint bírságot szabott ki az MKB Bankkal szemben az új Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásának és felhasználásának szabályaira vonatkozó rendelkezések megsértése miatt, a vizsgált időszakban száz ügyfél főkártyája esetében nem, vagy a lejáratot követően késedelmesen bocsátotta rendelkezésre az új SZÉP-kártyát – közölte a jegybank. Közleményükben azt írták, hogy a vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le.

Túl későn

A vonatkozó előírás szerint, ha 24 hónapon belül érkezett juttatás a fizetési számlára, a pénzforgalmi szolgáltatónak a SZÉP-kártya lejáratakor automatikusan biztosítania kell az új fő-, illetve társkártyát a kártyabirtokos részére. A szabályozás nem tesz különbséget a fő- és társkártya között.

Fotó: MTI

Fotó: MTI

 

Az MNB megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank bő 3800 esetben határidőben bocsátotta ügyfelei rendelkezésre az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt, emellett további 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új főkártyát.

Ismertették, hogy a SZÉP-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló jogszabály egyik legfőbb célja a SZÉP-kártya juttatáshoz való folyamatos hozzáférés biztosítása. Ha az ügyfelek nem kapják meg a lejárt kártya helyett azonnal az új SZÉP-krtyát, akkor korlátozódik joguk a kártyaszámlájukon rendelkezésre álló összeg felhasználására.

A hibát orvosolták

A bírságösszeg meghatározásakor az MNB figyelembe vette többek között, hogy a főkártya rendelkezésre bocsátásának elmulasztása, illetve a lejáratot követően történő megküldése kapcsán megállapított jogszabálysértés száz fogyasztót érintett, továbbá, hogy az MKB Bank a felmerült informatikai hiba ellenére már a vizsgálat ideje alatt az érintett 50 fogyasztó rendelkezésére bocsátotta az új főkártyákat.

 

Az MKB kártyáinak kiküldésével voltak kisebb-nagyobb bakik.

Az informatikai hibát a bank elhárította, már minden ügyfél időben és problémamentesen juthat hozzá főkártyájához. Ha mindezek ellenére bármilyen panasz merülne fel, akkor az ügyfelek az MKB Bankhoz, illetve az MNB ügyfélszolgálatához fordulhatnak – olvasható a jegybank közleményében.

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Tájékoztató a VKF 2020. június 8-i üléséről

2020. június 11. 07:49
A 2020. június 8-án – videókonferencia keretében – megtartott Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma ülésén elhangzottakról az alábbi tájékoztatást adjuk:

Február közepéig mindenki megkapja a munkáltatói igazolásokat

2019. február 06. 08:33
Február közepéig mindenki megkapja a tavalyi jövedelme és esetleges önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági vagy nyugdíjbiztosítási befizetései után a munkáltatói, kifizetői és pénztári igazolásokat – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.