Probléma a SZÉP-kártyákkal: bírságolt a jegybank

2020. szeptember 25. 08:52
Az MKB kártyáinak kiküldésével voltak kisebb-nagyobb bakik.
Probléma a SZÉP-kártyákkal: bírságolt a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank 4 millió forint bírságot szabott ki az MKB Bankkal szemben az új Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásának és felhasználásának szabályaira vonatkozó rendelkezések megsértése miatt, a vizsgált időszakban száz ügyfél főkártyája esetében nem, vagy a lejáratot követően késedelmesen bocsátotta rendelkezésre az új SZÉP-kártyát – közölte a jegybank. Közleményükben azt írták, hogy a vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le.

Túl későn

A vonatkozó előírás szerint, ha 24 hónapon belül érkezett juttatás a fizetési számlára, a pénzforgalmi szolgáltatónak a SZÉP-kártya lejáratakor automatikusan biztosítania kell az új fő-, illetve társkártyát a kártyabirtokos részére. A szabályozás nem tesz különbséget a fő- és társkártya között.

Fotó: MTI

Fotó: MTI

 

Az MNB megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank bő 3800 esetben határidőben bocsátotta ügyfelei rendelkezésre az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt, emellett további 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új főkártyát.

Ismertették, hogy a SZÉP-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló jogszabály egyik legfőbb célja a SZÉP-kártya juttatáshoz való folyamatos hozzáférés biztosítása. Ha az ügyfelek nem kapják meg a lejárt kártya helyett azonnal az új SZÉP-krtyát, akkor korlátozódik joguk a kártyaszámlájukon rendelkezésre álló összeg felhasználására.

A hibát orvosolták

A bírságösszeg meghatározásakor az MNB figyelembe vette többek között, hogy a főkártya rendelkezésre bocsátásának elmulasztása, illetve a lejáratot követően történő megküldése kapcsán megállapított jogszabálysértés száz fogyasztót érintett, továbbá, hogy az MKB Bank a felmerült informatikai hiba ellenére már a vizsgálat ideje alatt az érintett 50 fogyasztó rendelkezésére bocsátotta az új főkártyákat.

 

Az MKB kártyáinak kiküldésével voltak kisebb-nagyobb bakik.

Az informatikai hibát a bank elhárította, már minden ügyfél időben és problémamentesen juthat hozzá főkártyájához. Ha mindezek ellenére bármilyen panasz merülne fel, akkor az ügyfelek az MKB Bankhoz, illetve az MNB ügyfélszolgálatához fordulhatnak – olvasható a jegybank közleményében.

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Két kézzel szórják a pénzt erről a kártyáról a magyarok

2021. augusztus 12. 12:12
A feltöltést és a költéseket tekintve is rekord eredményeket ért ez júliusban a turizmus motorjának számító Szép-kártya, amely a korábbiakhoz hasonlóan ismét komoly segítség a belföldi forgalom élénkítésében, és hozzájárul ahhoz, hogy túlszárnyalja a tavalyi, rendkívül erős nyári szezont - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A magyar cégek többsége adna év végi juttatást a dolgozóinak

2021. november 24. 07:22
A legtöbben 5000 forint alatti összegben gondolkoznak